Skip to content

Tag Dalam Melayu

3:00 am, Monday, 16 June 2008
by

Memang tak berminat untuk tulis dalam Bahasa Melayu tetapi telah dicabar oleh 2 orang kawanku, Mohammad Yong dan Mohammad Ying. Walaupun saya pernah dapat A1 dalam BM, itu pun sudah menjadi sejarah. Kalau pergi duduk peperiksaan sekarang, besar kemungkinan akan dapat lulus sahaja. Ok, nak mula tag……

7 Fakta Tentang Saya
1. Inggeris saya tak bagus dan selalu diketawakan oleh kawanku, tetapi saya rasa sebenarnya boleh tahan juga.
2. Result saya tak cemerlang pun, tetapi nak ikut orang jadi doktor pula, harap-harap boleh jadilah.
3. Saya tak suka menari dan menyanyi, oleh it jangan paksa saya ok?
4. Saya selaly kacau orang juga, jika benar-benar pernah menyinggung perasaan siapa-siapa, saya minta maaf la.
5. Makanan apa pun saya makan kecuali durian, err tak mau cuba langsung.
6. Saya suka main sukan, terutama bola sepak dan badminton.
7. Pernah mencapi zaman kegemilangan dalam permainan catur tetapi itu dah menjadi sejarah juga. Sekarang otak lambat, tak berapa boleh fikir macam mana nak kalahkan orang lain lagi.

7 Perkara Yang Menakutkan Saya
1. Ular.
2. Ibu bapa bergaduh.
3. Polis memberhentikan saya secara tiba-tiba.
4. Kena rompak.
5. Kapal terbang jatuh.
6. Bertemu vampire yang tak handsome.
7. Kehilangan orang yang disayangi.

7 Lagu Buat Sekarang
1. Negaraku.
2. Bintang-bintang kecil yang bersinar.
3. London punya jambatan nak jatuh.
4. Jantung saya akan berterusan.
5. Saya tak mau kehilangan satu benda.
6. Semalam sekali lagi.
7. Mata atas aku.
(Saya jarang dengar lagu la, nak saya tulis tujuh lagu susah sangat le, yang tujuh ni saya random tulis punya……)

7 Perkara Yang Saya Selalu Sebut
1. Err…
2. Oleh it???
3. Pasti ke?
4. Ok lo.
5. Hmm…
6. Hi.
7. Wow…

7 Perkara Yang Amat Bernilai
1. Ibu bapa saya.
2. Adik-beradik saya.
3. Kawan-kawanku di IMU.
4. Rakan-rakanku di Muar.
5. Sahabatku di dunia yang lain.
6. Laptop saya.
7. Teman wanita saya (ini tulis atau tak tulis pun pasti ada orang nak cabar, lebih baik tulislah).

7 Pertama Kali Dalam Hidup Saya
1. Kali pertama tulis blog dalam BM.
2. Kali pertama memeriksa pesakit.
3. Kali pertama menjalani pembedahan.
4. Kali pertama ditangkap polis.
5. Kali pertama pergi melancong.
6. Kali pertama memenangi johan dalam pertandingan catur.
7. Kali pertama memegang tangan teman wanita.

7 Orang Yang Ingin Mencuba Mencabar Melayu Aku
1. Linkin Paul (kamu tak ada blog, tapi boleh tulis dalam comment blog saya).
2. Well_aisec (kamu juga).
3. Tay Poh Sen (ikut sahajalah).
4. Neo (susahla kamu ni, tak ada blog juga).
5. Ding Chin Hong.
6. Tan Hai Liang (kamu dua ni boleh emel saya teg kamu).
7. Jimbo πŸ˜€

Harap teg saya ni dapat memberi cabaran kepada anda. Jangan sia-sia usaha saya.

Β 

14 Comments leave one →
  1. BJX3971 permalink
    5:38 pm, Monday, 16 June 2008 5:38 pm

    Yeah, Saya tempat pertama ! wohoo!
    ermmm…Siapa seterusnya?

  2. DeuTSCHeR_FuSSBaLL_BuND permalink
    6:25 pm, Monday, 16 June 2008 6:25 pm

    Eh budak BJX kamu sudah kena teg tahu jadi kena berikan jawapan yang penuh seperti yang dilakukan oleh budak terror di atas itu. Kalau mahu dapat tempat pertama and rasa bangga tolonglah lakukannya di blog Si Kenny Sia itu kkk (ketawa keluar kuat = lol dalam Bahasa Melayu). Saya akan beri jawapan penuh teg saya sebentar lagi harap bersabar.

  3. 7:59 pm, Monday, 16 June 2008 7:59 pm

    Eh, I pun tak suka Durian, HAHA…

  4. DeuTSCHeR_FuSSBaLL_BuND a.k.a. Linkin Paul permalink
    8:00 pm, Monday, 16 June 2008 8:00 pm

    Budak terror ini memang kacau betul orang sibuk tengok Euro dia datang teg orang pula kkk(tengok comment atas) tapi saya tetap akan sambut cabaran awak dan inilah jawapan saya :

    7 Fakta Tentang Saya :

    1. Saya kaki bola yang gila sampai boleh tengok bola selama 8 jam sehari tanpa berhenti.
    2. Saya kaki kereta yang gila dan suka mengumpul model kereta dan juga majalah kereta.
    3. Saya kaki band yang gila suka main lagu rock dengan band saya yang bernama “penjenayah yang tidak bersalah”.
    4. Saya kaki chili yang gila setiap kali pesan makanan pasti akan pesan “pedas sampai gila”.
    5. Saya kaki kawanster (friendster) yang suka tambah amoi cantik untuk jadi kawan saya jadi sekarang jumlah kawan sudah melebihi seribu.
    6. Saya suka melayari laman web yang mempunyai kandungan yang istimewa terutamanya laman-laman web yang diperkenalkan oleh budak Neo (no. 4 di teg list budak Terror).
    7. Saya masih bujang lagi kalau ada amoi cantik boleh tolong perkenalkan kkk(tengok comment atas lagi).

    7 Perkara Yang Menakutkan Saya :

    1. Tak ada kereta untuk dipandu.
    2. Astro berhenti siaran langsung EPL.
    3. “penjenayah yang tidak bersalah” dibubarkan.
    4. Tak ada amoi cantik lagi untuk ditambah di kawanster.
    5. Si Arsene Wenger meletak jawatan sebagai pengurus Arsenal FC.
    6. Tak ada reaksi langsung apabila melayari laman web denagn kandungan istimewa.
    7. Budak terror teg saya lagi pada masa depan kkk(kalau masih tak tahu lagi apa maksud kkk bermakna awak tidak memberi perhatian sejak permulaan jawapan ini kkk).

    7 Lagu Buat Sekarang :

    1. “Biar saya bawa kamu ke sana” dari Cuma Putih Ts
    2. “Periksa betul Juliet” dari Kami Adalah Raja-raja
    3. “Orang ramai yang rahsia” dari Bidadari Dan Gelombang Udara
    4. “Panggilan tersebut” dari Regina Spektor (lagu Narnia yang sangat emosi dan cantik di hujung wayang itu)
    5. “Selepas hidup” dari Balas Dendam Tujuh Kali Ganda
    6. “Naik daripada abu-abu” dari Pandu Senyap
    7. “Pukul itu” dari Budak-budak Terjatuh Keluar

    7 Perkara Yang Saya Selalu Sebut :

    1. Walao Eh (walao eh sama tak mungkin berubah)
    2. Neraka Berdarah (bloody hell)
    3. F@#* itu (it)
    4. F@#* kamu (you)
    5. F@#* tutup (off)
    6. Apa Itu f@#* (what the f@#*)
    7. Pergi f@#* awak sendiri (go f@#* yourself)

    7 Perkara Yang Amat Bernilai :

    1. Kereta kesayangan saya.
    2. Siaran langsung EPL di Astro.
    3. Koleksi baju bola sepak.
    4. Akaun kawanster yang kini ada banyak amoi cantik.
    5. Sos chili dari Amerika yang pedas gila yang diberikan oleh budak BJX atau Well_aisec yang belum saya cuba lagi kkk.
    6. Pingat juara utama yang dimenangi oleh “penjenayah yang tidak bersalah” dalam pertandingan bakat di Kolej KDU.
    7. Koleksi DVD saya yang berkandunagn istimewa.

    7 Pertama Kali Dalam Hidup Saya :

    1. Kali pertama main lagu rock dalam studio.
    2. Kali pertama main lagu rock di depan orang ramai dalam pertandingan bakat di Kolej KDU.
    3. Kali pertama jadi juara utama dengan “penjenayah yang tidak bersalah” dalam pertandingan bakat yang juga dianjurkan kali pertama oleh Kolej KDU.
    4. Kali pertama kereta hampir terbabas apabila masuk lengkungan sempit dengan kelajuan 150km/j.
    5. Kali pertama tengok bola secara langsung di stadium Emirates.
    6. Kali pertama mendapat saman polis kerana memandu terlalu laju.
    7. Kali pertama berada dalam BJX 3971 bersama budak Neo, Well_aisec dan isterinya dalam dua tahan dari sekarang untuk upacara perasmian kereta barunya.

    7 Orang Yang Ingin Mencabar Bahasa Melayu Aku :

    1. Budak Terror punya teman wanita.
    2. Budak Neo punya teman wanita.
    3. Budak Well_aisec punya isteri dalam dua tahun dari sekarang.
    4. Teo Han Liang (abang babi Liang/Jacky Cheung semasa mulut penuh dengan makanan/pembunuh udang di restoran buffet kapal-udara-panas[steamboat kkk])
    5. Wechinyong (alat/alata/wewe/wechinyongeh/5170/……)
    6. Leonard Yap (lalat/tuhan hujan)
    7. Budak Tew (tolong r.i.p. untuk jawab teg ini kkk)

    Saya juga cadangkan kalau boleh dari hari ini semua komen diwajibkan untuk mengguna Bahasa Melayu sahaja sehingga tamat perlawanan Euro di penghujung bulan ini dan sesiapa yang tidak mengikut akan ditolak satu markah untuk setiap perkataan yang digunakan yang bukan Bahasa Melayu kkk. =)

  5. 10:27 pm, Monday, 16 June 2008 10:27 pm

    BJX : Yeah, u re 1st, so try to reply the tag ba…

    CK : Hee, we can be good friend πŸ™‚

    DFB : ROTFLOL, ur tag really funny. Can’t stop laughing although I have read the 2nd time. Good try. U should start blogging now. I will always be ur supporter. I will save this for u. Next time when u start the blog then I will transfer to u πŸ˜€

  6. 11:01 pm, Monday, 16 June 2008 11:01 pm

    Oh Tuhanku! (OMG!) kelakarnya, wahahaha!

    Perkara pertama Si Ular Kurus ini takutkan ialah ULARnya sendiri!! hahahaa!

    Kapal terbang jatuh??

    Dan, kenapa awak ditangkap polis??

  7. oyy permalink
    11:28 pm, Monday, 16 June 2008 11:28 pm

    apa, kau takut ULOR.. kan kau terkenal dgn gelaran ULAr yang licik? haha….

    teman wanita kau letak tempat terakhir…. mungkinkah?

  8. yenwee permalink
    12:29 am, Tuesday, 17 June 2008 12:29 am

    Amat kelakar sekali( salah tatabahasa tu…)
    Dua ibu jari atas!!!! Baik pulih!!!!
    Muhammadou Yong tentu sakit hati melihat pengunaan bahasa ibundanya di blog ini.. KKK

  9. 6:15 pm, Tuesday, 17 June 2008 6:15 pm

    Kiwi : Don’t be busybody πŸ˜€

    OYY : I m scare of snake but donno what us ULOR. Maybe u can explain about it. Sequence is not important.

    YW : Hi, welcome. I read urs too. Ur BM is not good. Wondering mine can pass SPM or not now…:(

  10. 10:01 pm, Tuesday, 17 June 2008 10:01 pm

    aiyoyo..
    pengsaned la..
    the 7 songs..
    all english song rite??not bm ritee??:P

  11. DeuTSCHeR_FuSSBaLL_BuND a.k.a. Linkin Paul permalink
    10:30 pm, Tuesday, 17 June 2008 10:30 pm

    Hey Michelle you from Brickfields also is it. I am doing CLP there at the moment. Yupe all the songs are english rock songs coz’ i am a rockhead and if you play kawanster i mean friendster kkk can come add me up my profile name is Linkin Paul. Anyway those 7 songs in their actual names are:

    1. “Let me take you there” by Plain White Ts
    2. “Check yes Juliet” by We The Kings
    3. “Secret crowds” by Angels and Airwaves
    4. “The call” by Regina Spektor
    5. “Afterlife” by Avenged Sevenfold
    6. “Rise from the ashes” by Quiet Drive
    7. “Beat it” by Fall-out Boys feat. John Mayer

    Also can check out my band “Lawful Criminals” live videos at youtube just type pezpezpez for all those videos kkk. πŸ™‚

  12. Neo permalink
    10:15 pm, Wednesday, 18 June 2008 10:15 pm

    Sangat melucukan! Aku rasa, blog kali ini adalah satu entri yang “tendang buntut”!

  13. 8:59 am, Thursday, 19 June 2008 8:59 am

    Michelle : Yeap, all are English song…not interested in Malay song at all.

    Neo : Ur turn to reply my tag πŸ˜€

    Seems like someone replying my tag…

Trackbacks

  1. Tag in Malay « In My Father’s Footsteps

Leave a comment